mandag den 7. november 2011

Se mig i bundløs g-streng!

Jeg kan læse dine tanker: Mmm.... Du har fået færten af et par behårede piskeben i en fræk g-streng, og nu kæmper du for at bevare billedet for dit indre blik. Mmm... Ovenikøbet bundløse og strikket i en god, håndfarvet uldkvalitet. I bar overkrop gennem en fugtig Marselisskov...

Sorry, jeg drømmer vist. Never gonna happen! Men idéen er god nok - hvis jeg altså lige skruer ned for charmen og slukker for mareridtet: Det handler ikke om hæklede herretrusser, men om en sjov - og måske endda praktisk - ankel- og fodvarmer lavet af en af mine virtuelle barfodsvenner, Birthe Pedersen.

Ud over at være barfodsløber har Birthe nemlig en garnbutik i Ry, og kombinationen af hendes to interesser fremkalder et smil, hver gang jeg ser resultatet: et par bundløse uldsokker med en fræk strop om pegetåen, som holder dem på plads, så man kan løbe i dem!

Jo, det er ved at være småkoldt at være barfodsløber, nu da kalenderen siger november og temperaturerne er under 10 grader! Men indtil videre forbyder min forfængelighed mig dog i at kaste mig ud i de første eksperimenter med strikkepinde (rundpinde?) og garnnøgler siden velfortrængte husgerningstimer for en menneskealder siden.

Men hvem ved? Måske sælger Birthe opskriften til Nike, som udstyrer dem med fancy logo, neonfarver og reflekser, så du alligevel får mig at se i uldne g-strengs-løbegalocher til næste vinter? Du har jo lov til at håbe...

Find opskriften på Birthes løbegalocher her: Ravelry
Følg Birthes løbeblog her: Barfodsløb
Følg Birthes garnblog her: Den GarnGales Blog

Et par velplejede fødder i uld-g-streng - lunt og lækkert i en kold tid. (Foto udlånt af Birthe Pedersen)

3 kommentarer:

  1. Ha, den overskrift skal nok give dig nogle hits på sjove søgeord! *fnis*

    Og hvor ér det sjovt at se Birthe P.s fødder på din blog, jeg kender hende fra hendes anden hobby, den hun dyrker med uldne sokker på hjemme i sofaen.
    Jeg er alt for forfrossen til at smide løbeskoene, men hvis dét der er barfodsmode, så skulle man måske alligevel overveje sagen igen alene for stilens skyld =)

    SvarSlet
  2. Tror du virkelig, at den slags lummerhed giver hits, Annie? :D

    Du skulle prøve at smide løbeskoene (du må gerne vente til foråret). Vær dog forberedt på, at du kan få smag for det - men det lyder jo ikke så slemt, hvis du så kan kombinere det med lidt strikketøj. ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg græd med latter, da jeg så det :) Jeg må indrømme, at de er meget originale.

    SvarSlet