søndag den 27. november 2011

Udadvent. Med gaveregn og vindstød af orkanstyrke.

Knivskarpe så alle mine løbevenner ud ved julefrokosten i går aftes - denne ene dag om året hvor vi ser hinanden i andet end lycra.

Men på løbestierne vil jeg fremover og for altid være kongen af uforlignelig god stil!

Det skyldes ikke mindst min løbeveninde Linda Floes, som ud over at være en glad løber også driver Butik Himmelblå med alt, hvad hjertet (og flittige hænder) kan begære, hvis man altså har en passion for patchwork, garn og tilbehør.

Hvad i himlens navn har den slags med mig at gøre, tænker du måske? Svaret er custommade barefootfootwear!

For andet år i træk sørger Linda nemlig for passende fodtøj til familien Fløe & Henriksen. Sidste år var det min kone, der løb af med en patchwork-julestrømpe ved julefrokosten (fordi jeg lod hende løbe fra mig ved Berliner Halbmarathon). Vel egentlig også ret minimalistisk, eftersom der kun var én strømpe.
Minimalistisk løbesok fra Butik Himmelblå. Håndlavet julestemning for barfodsentusiaster.
I år var det min tur. Ikke fordi jeg løber fra nogen, slet ikke. Men bare fordi jeg er en barfodstosse. Og fordi jeg er mere til fodarbejde end håndarbejde.

Efter at have læst mit blogindlæg om min barfodsveninde Birthe Pedersens uldgalocher kastede Linda sig over strikkepindene. Så ved julefrokosten i går aftes kunne jeg - sammen med Jesper Nothlev, min trænerkollega og partner in crime - modtage et par barfodsmoderigtige ankelvarmere. Lun angorauld i en frisk blåfrossen nuance. Hvad mere kan en mand ønske sig?
Damn, jeg er hot! Biler kørte i grøften, kvinder skreg og børn græd - jeg er for vild i mit nye fodtøj!
Oh, hvilken lykke! Jeg kunne slet ikke vente med at teste dem. Jeg ventede dog til i dag, hvor de for alvor kunne blive budt på hård kuling og regn. Der var ingen grund til at skåne hverken dem eller mig. Jeg måtte bare ud denne første søndag i advent, mens Anette pyntede op til jul...

Nu er der ingen grund til at frygte, når det bliver endnu koldere - for ankelvarmerne virker! Vind, regn og kulde til trods frøs jeg på intet tidspunkt tæerne, hvad jeg ellers godt kan, når temperaturerne er under 10 grader. De holdt på varmen og beskyttede mod vinden. Perfekt! Så kære barfodsvenner - I kan godt finde strikkepindene frem (eller alliere jer med en, der ved, hvordan de skal bruges)!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar