mandag den 30. januar 2012

Årets løb: Nusstorte, brownie, sandkage og fastelavnboller

Et kig i krystalkuglen: Sådan ser jeg ud i år 2046, hvis jeg fortsætter med at kombinere løb og kage.
Undskyld. Det er halvanden uge siden, jeg sidst skrev et blogindlæg. Jeg har simpelthen været travlt optaget af at banke venner og folk, jeg ikke kender, i Wordfeud (mobiltelefonversionen af Scrabble).

Nu har jeg ladet mig indlægge på en afvænningsklinik for bogstavmisbrugere og tvinger mig selv til at bruge mine ord på noget mere fornuftigt: mine løbsplaner for det kommende år!

Apropos afhængighed: På tredje uge kontrollerer jeg mit indtag af verdens mest fantastiske fastelavnsboller fra Småkagehuset på Frederiks Allé i Århus. Foreløbig har jeg kunnet nøjes med at bolle to gange med remonce, creme og glasur efter lørdagslangturene.

Ved at udvise en for mig så enestående afholdenhed satser jeg på, at komme gennem forårets maratontræning uden at tage på. Det må fejres med en stribe gode løbeoplevelser i det kommende år. Og kage. Sådan ser mine foreløbige planer ud:

Hamburg Marathon (29. april): Jeg skal skære en time af min maratontid fra sidste år. Det er hverken så ambitiøst eller urealistisk, som det lyder. Og så skal det selvfølgelig fejres med Lübecker nusstorte bagefter. (Jeg løber muligvis i de kommende Vibram Fivefingers Seeya. Eller Sole Runner Fx Trainer. Eller Vivobarefoot Aqua Lite. Men det vender jeg tilbage til i senere blogindlæg).

Aarhus City Halvmarathon (3. juni): Ambitiøst nyt byhalvmaraton i Århus.

Randers Freja Motions Sommerløbet aka Kageløbet (juni?): 8 km langs Gudenåen og masser af kage bagefter. Ren hygge!

Rubjerg Knude-løbet (19. august): Jeg løber halvmartonruten i bare fødder. Der serveres sandkage ved depotet på toppen af Rubjerg Knude. Ruten løber forbi mit sommerhus ved Lønstrup i Nordjylland.

Klosterløbet (september?): Jeg deltog i prøveløbet sidste år på en allerhelvedes rute (i hvert fald i bare fødder). Som jeg gerne gentager, hvis datoen passer med mine maratonplaner.

Chicago Marathon (7. oktober): Flere af mine løbevenner deltager. Kombineres med ferie i USA.

Jeg har sikkert glemt nogle mindre løb, som er hyggelige at deltage i. Og så er der alle de løb, som bare ikke passer ind i planerne: Odder Halmarathon, Audi Challenge Aarhus Halvmarathon, Vejle Ådal Halvmarathon, Vestjysk Halvmarathon... Nej, vent - Vestjysk Halvmarathon kan måske godt klemmes ind i programmet, for der plejer at være gode kager...

3 kommentarer:

  1. Er det bare mig eller ligner du Michael Carøe på billedet?

    SvarSlet
  2. :D

    Jeg har haft mit billede gennem et fedme- og ældningsfilter, så det håber jeg næsten ikke for Michael Carøe. På den anden siden skal jeg måske ikke frygte at blive ældre (hvis jeg bare holder lidt igen med kagerne).

    Hilsen
    Peter :-)

    SvarSlet
  3. Uhyggelige perspektiver med det billede..... Men med alle de kageløb bliver der vel noget om snakken ;-)
    Tror nu alligevel du godt kan klare mosten og stadig holde figuren.
    Syntes det lyder helt fint med din ambition til Hamburg Marathon, har lidt af de samme tanker heroppe. Skal bare lige arbejde på den mentale side af sagen og få selvtilliden lidt højere op på skalaen...

    SvarSlet